نماینده مجلس ایران شکایتش را از کاریکاتوریست پس گرفت
نوشته شده توسط : brezzers
کاریکاتور احمد لطفی

محمد شکرایه به دلیل کشیدن این کاریکاتور به شلاق محکوم شد

احمد لطفی، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ایران امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه شکایتش را از کاریکاتوریست هفته‌نامه امیر باز پس گرفت.

در پی انتشار کاریکاتور این نماینده مجلس توسط محمد شکرایه در هفته نامه امیر، دادگاه این کاریکاتوریست را به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای لطفی امروز اعلام کرد: "پیرو شکایت اینجانب از هفته‌نامه امیر به دلیل امور ناروایی که در این نشریه به بنده نسبت داده شده بود، دادگاه کاریکاتوریست این هفته‌نامه را به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم کرده است، چون هدف بنده نفی روش‌های غیراخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده است نه انتشار کاریکاتور، بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می‌گیرم."

اعلام حکم شلاق این کاریکاتوریست واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا صدور چنین حکمی برای کاریکاتوریست اراکی را "متاثرکننده" خواند و از قوه قضاییه این کشور خواست تا در این باره مداخله کند.

سازمان عفو بین الملل نیز از صدور حکم شلاق برای یک کاریکاتوریست در ایران به عنوان اقدام تازه حکومت این کشور برای حمله به آزادی بیان نام برده بود.

این سازمان مدافع حقوق بشر با محکوم کردن حکم صادر شده برای محمود شکرائیه، مجازات او را "وحشیانه" دانسته بود.

کاریکاتوریست‌های ایرانی هم واکنش گسترده‌ای به این حکم نشان دادند، مانا نیستانی، کاریکاتوریست ایرانی از همکاران خود خواست که در اعتراض به این حکم، هر کاریکاتوریست، کاریکاتوری از آقای آشتیانی به تصویر بکشد.

همچنین در ادامه واکنش‌ها ۱۲۱ روزنامه نگار ایرانی در نامه ای خطاب به روسای قوه مقننه و قضاییه با اشاره به زندانی بودن روزنامه نگاران ایرانی و حکم شلاق این کاریکاتوریست اعلام کردند خواهان حفظ "حرمت قلم" هستند.

در بخشی از این نامه آمده بود: "اگر متهم اول پرونده کهریزک که به گفته بالاترین مقام جمهوری اسلامی، آبروی نظام را در خطر قرار داده، مستحق ارتقا مقام است، با کدام استدلال کاریکاتوریستی تنها به جرم کشیدن چند خط بر روی کاغذ، باید محکوم به تحمل ۲۵ ضربه شلاق شود؟"





:: برچسب‌ها: خام , عکس ها , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: